Har du problemer med at skifte bredbåndsudbyder?

Når man køber et abonnement til et bredbånd og derfor også en udbyder, er der forskellige ting, man skal være opmærksom på. Du skal kigge på prisen, hvor mange megabit der følger med og om der er en bindingsperiode. En bindingsperiode vil nemlig binde dig til et specifikt bredbånd og selskab i en periode. I denne periode kan du ikke skifte din udbyder. Sørg derfor for at du er helt sikker på at vælge det rigtige bredbånd, inden du binder dig. Det kan nemlig være ekstremt frustrerende at finde en bedre udbyder, men være bundet, og ikke kunne skifte. Husk derfor at sammenligne priser og så videre, inden du binder dig – dette kan du gøre på denne internet adresse

Sådan skifter du din udbyder

Når du skal skifte din udbyder, er der en række ting, du skal have styr på. Først og fremmest er det en god ide at læse eventuelle breve og aftaler igennem, så du ved, at du har styr på det hele. Hvis du er bundet af en bindingsperiode, må du vente til denne er slut. Herefter skal du kontakte din udbyder, og informere om situationen. Nogle selskaber er villige til at give dig en ny og eventuelt billigere bredbånds pakke for at beholde dig som kunde, så dette vil du nok blive præsenteret for. Hvis du ikke er interesseret i dette, kan du efter at have snakket med din gamle udbyder, ringe til din nye, det kunne være Telenor bredbånd, og lave en aftale. Herefter vil du blive sendt en ny router, som skal udskiftes med den gamle. Den gamle router skal højst sandsynligt afleveres ved din gamle udbyder.

Vær sikker på, at din nye udbyder er den rigtige

Når du først har valgt en (i din mening) forkert udbyder, er det vigtigt, at du finder den rigtige bagefter. Det kan nemlig blive en ond spiral at skifte fra selskab til selskab, fordi man aldrig bliver helt tilfreds. Brug derfor god tid på at sammenligne priser og vilkår, så du kan finde en udbyder, som du gerne vil blive ved i lang tid.